onsdag 5 november 2014

Engelska: Läxa 9ab till onsdag v 46

Lär dig grammatikmeningarna som vi hade på provet:

1. Jag hävdar att saxen du lånade mig är slö och måste slipas. Tången är inte mycket bättre heller så om en timme, klockan kvart i åtta, åker jag och köper nya verktyg. 

I claim that the scissors you lent me are blunt and need to be sharpened The pliers are not much better either, so in an hour, at a quarter to eight, I will go and buy new tools.
2. Vid ett tillfälle hade vi bara svenska möbler i den fina bostaden men så småningom var de gradvis till salu eller gavs bort till välgörenhet. 

At one point we only had Swedish furniture in the mansion but eventually it was gradually for sale or was given away for charity.

3. För fem år sedan såg jag ett ovanligt framträdande av en berömd och verkligen högljudd före detta kör. 

Five years ago I saw an unusual performance by a famous and really loud former choir. 

4. Det fanns fördelar och nackdelar med de skandalösa musikerna och deras överdådiga firande framför publiken. De svor för mycket enligt mig.

There were pros and cons with the offensive musicians and their extravangant celebration in front of the audience. According to me they swore too much.

5. Beträffande min kikare var den imponerande - jag såg artisterna strutta omkring och spela apa i två timmar. 

Regarding/In terms of my binoculars, they were impressive - I saw the artists ponce about and play monkey for two hours. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar