söndag 12 oktober 2014

Français 9AB: Presentation till torsdag v. 42

Till torsdag ska du förbereda en kort presentation om din klädstil.  Du har måndagens och tisdagens lektioner på dig. Du får gärna göra en keynote med bilder på dina favoritkläder/favoritdesigner/stilförebilder. Du ska kunna berätta om följande rubriker:

* Ma tenue (min klädstil), par exemple J'aime… une tenue décontractee (avslappnad klädstil), une tenue chic, une tenue mode, une tenue sportive. 
*  C'est important/ assez important / pas important pour moi d'être à la mode, parce que...
* Mes couleurs et marques préférées sont… 
* Normalement à l'école je porte…
* Un dimanche chez moi /avec mes amis je porte… '
* Pour bien m'habiller, je préfère porter… (När jag vill klä upp mig/vara extra fin föredrar jag att ha…) 
* Si j'avais toujours beaucoup d'argent pour acheter des vêtements, je voudrais porter… (Om jag alltid jade mycket pengar till art köpa kläder skulle jag vilja ha…)

Bonne chance!
/Anna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar