måndag 4 februari 2013

Läxa till fredag v. 6

Mache Aufgabe I im Övningsbuch Seite 47 und lerne diese Vokabeln bis Freitag:

um halb sieben - halv sju

um Viertel vor acht - kvart i åtta

um zwanzig nach zwölf - tjugo över tolv

ich esse Frühstück - jag äter frukost

ich gehe zur Schule - jag går till skolan

ich gehe nach Hause - jag går hem

ich mache Hausaufgaben - jag gör läxor

am 1. Tag/ am ersten Tag - första dagen

am 2. Tag/ am zweiten Tag - andra dagen

am 3. Tag/ am dritten Tag - tredje dagen

am Morgen - på morgonen

am Nachmittag - på eftermiddag

am Abend - på kvällen

am Montag - på måndag

im Februar - i februari

das Wetter - vädret

die Reise - resan

ich besuche dich - jag hälsar på dig, jag besöker dig

ich fahre - jag kör/ jag åker

Vill du plugga på glosorna prova denna länk här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar